Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.11.2015 10:50 - За какви светини е дошъл да моли Вартоломей?
Автор: bls Категория: История   
Прочетен: 7323 Коментари: 13 Гласове:
1

Последна промяна: 11.11.2015 11:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
       Някой успя ли да разбере какви точно светини е дошъл да моли Вселенския патриарх да му бъдат върнати? Борисов не го приел, защото Светейшеството Вартоломей не идвал за първи път да го притиска да ги върне... "Вартоломей отдавна ги иска тези светини и когато за пръв път пред мен беше поставен този въпрос, аз помолих проф. Аксиния Джурова да ми ги покаже. Те наистина са уникални, много ценни и България в никакъв случай не бива да се разделя с тях. Моя отказ Вселенският патриарх е получил още в първия ми мандат като премиер. Оттогава обаче Вселенската патриаршия по различни канали се опитва да ме атакува да бъдат върнати тези ценности", разказа министър-председателят.

       Когато през 2004 г., моя приятел Кирил Милчев, в качеството си на зам. шеф на парламентарната комисия по вероизповедание към 39-то НС, е имал среща с Негово светейшество Вселенския патриарх Вартоломей, той и пред него казал някои неща, но Милчев не разбрал за какво му говори. Пред мен сподели, че останал с убеждението, че му говори някакви притчи за апостолите...

image

   Тези светини, които притежаваме и които явно не знаем какво са, са толкова ценни за Цариградския патриарх, че той е съгласен веднага да упражни влиянието си над Гърция и да получим в замяна на тях костите и плащеницата на цар Самуил Български...

   Какви "светини" е дошъл да моли Вартоломей да му бъдат върнати, някой знае ли?





Гласувай:
7


Вълнообразно


1. rustam - Не знам всичко, за което Вартоломей моли, но
11.11.2015 11:14
със сигурност между тези светини е един средновековен епископски позлатен жезъл със скъпоценни камъни, взет по времето на ВСВ и намиращ се при Б.Димитров
цитирай
2. letopisec - А какво ли се намира при щерката на ген. Джуров, Аксиния?
11.11.2015 11:20
rustam написа:
със сигурност между тези светини е един средновековен епископски позлатен жезъл със скъпоценни камъни, взет по времето на ВСВ и намиращ се при Б.Димитров

цитирай
3. letopisec - ДА НЕ БИ ПЪК?
11.11.2015 11:30
Според мен, една от причините за медийната атака над Вселенския патриарх, е че каза, че съвсем скоро ще има вселенски събор...Това едва ли устройва кагебейската църква в Москва и дс-епископи в България...
цитирай
4. rustam - Има резон в казаното от теб
11.11.2015 11:33
letopisec написа:
Според мен, една от причините за медийната атака над Вселенския патриарх, е че каза, че съвсем скоро ще има вселенски събор...Това едва ли устройва кагебейската църква в Москва и дс-епископи в България...


Вартоломей определено е двигател и сторонник за преодоляване на схизмата.
цитирай
5. letopisec - Прав си....
11.11.2015 11:42
4. rustam : Вартоломей определено е двигател и сторонник за преодоляване на схизмата.
.........................................................

Световния съвет на църквите в Женева направи много християнството да се върне към ценностите си от първото хилядолетие след Христа и мисля, че добрата работа на Вартоломей с предишния папа, ще има резон и сега...с този папа...
цитирай
6. bls - Божидар Димитров:Това са около 800 ...
11.11.2015 13:24
Божидар Димитров:Това са около 800 икони, църковна утвар, книги и богослужебни предмети............АКО ТОВА СА НАИСТИНА "СВЕТИНИТЕ", ЗА КОИТО МОЛИ ВАРТОЛОМЕЙ, ЗА КАКВО СА НИ, КАТО В ЗАМЯНА НА ТЯХ ЩЕ ПОЛУЧИМ КОСТИТЕ НА ЦАР САМУИЛ И ЩЕ ГО ПОГРЕБЕМ НА БЪЛГАРСКАТА МУ, РОДНА ЗЕМЯ!!!
цитирай
7. lidislidis - Цял свят разбра и ние в чужбина даже!
11.11.2015 21:02
Днес.бг също писа, трудно ли ти е да разбереш? Или си цял ден на 1 стр. с този въпрос да се друсаш и да си горда, че си там?????????????????????????????????????
цитирай
8. letopisec - от статия днес на Александър Йорданов
12.11.2015 11:47
Всъщност, още преди две години по време на визитата на българския Патриарх Неофит в Истанбул, Вартоломей I е изразил несъгласието си, че Българската патриаршия е единствената, която не дава и бави становища и не участва активно в диалога между православните и католиците. И настоява, че е време да се свика

Велик събор на православната църква,

какъвто не е свикван от половин век. Като при това идеята на Вселенския патриарх е съборът да не взема решения с единодушие, което блокира работата му, а с обикновено мнозинство, нещо, което би дало възможност за рефомиране и по-голяма динамика в поведението на православната общност. Вселенският патриарх е настоял още тогава нашата църква да се включи в богословския диалог с Римокатолическата vartolomei_22църква. На отговора, че Светият синод има решение да не участва в този диалог, “заради липсата на напредък в него от римокатолическа страна”, Вартоломей I обръща внимание, че това не е вярно и много решения на католически синоди все повече ги доближават до православните.
цитирай
9. letopisec - Самият Божидар Димитров уточни, че ...
12.11.2015 16:08
Самият Божидар Димитров уточни, че тези вещи са извзети от нашите войски от манастири, които са били под юрисдикцията на патриаршията в Цариград. Като се има предвид, че територията на българската Екзархия е била тогава много по-голяма от дн. територия на България, ни става ясно, че те са конфискувани като военни трофеи от нашите войски. Явно са скъпи, сиреч като вещи, може да има скиптър, диаманти, злато...Но не чак толкова, че да не направиш мъдър ход като български политик, особено ако си премиер, и да не ги замениш с мощите на цар Самуил, когото напук на онези, дето искат да го откраднат от българската история, да погребеш днес на българска земя. Че и патриарха нашия да го понатиснеш, за да обявят цар Самуил поне за мъченик. Но все пак премиера ни е пожарникар...
цитирай
10. kalabak - Почетете какво представлява секретният фонд на НИМ
12.11.2015 17:53
Аз не познавам крадец, който добровoлно да е върнал заграбеното. По молба на Богдан Филов през Първата световна война българската армия извършва най-голамото светотатство на Балканите - отмъква от македонските църкви и манастири всичко, което може да се отмъкне, включително короната на охридските архиепископи и плащеницата, подарена от император Андроник II (1282 - 1328) на охридския архиепископ Хоматиан. (1215 - 1236).

цитирай
11. leonleonovpom2 - Кабалак, нещо бъркаш в годините
13.11.2015 18:47
Така написано е невъзможно станалото
Но да приемем ,че е така
"Отмъкнати" са неща от Български църкви, за какви македонски църкви става дума изобщо? Или отричаш, че са били Български?! Дори и по времето на Иван Асен? Или ,че тези македонци не са се считали преди век за Българи , че не са обучавани в България? Че Гоце Делчев не се счита за Българин ли?
Или ,че историята на Паисий не е Българска и по право не принадлежи на Българите?
Това ,че е стопанисана извън България- поклон и благодарност, но това не означава, че нещо стопанисвано извън България не е Българско
Колко Български неща са унищожени от гръцки монаси, за да се стигне до там, да нямаме история А какво сме имали, показателно е дори само Лондонското четвероевангелие!

Доколкото знам, така нареченият вселенски патриарх е равен сред равни! Което не му дава никакви права над останалите патриарси, да се отнася като с подчинени
Какво търси той от нас и за кого!?
Тези земи, за светините които твърди ,че са техни, са Български земи
Незаконно присъединени към Гърция, без Международно решение за тях, след оттегляне на френския окупационен корпус
Ами да ни върнат земите, ще последва връщане на светините им
Така стоят нещата
И нашата църква е самостоятелна, нищо не му дава право да диктува какво да прави тя
Гръцките монаси достатъчно злини са причинили, за да се правят сега на потърпевши!
цитирай
12. kalabak - Някой бърка, но това не съм аз
14.11.2015 17:52
През последните 1000 години България и Македония имат обща политическа история не повече от 50 години, само по времето на Асеневци, през първата роловина на 13. век. Цитирам какво пише в българския алманах „Македония”:

„Ц а р ь К а л о я н ъ (1196—1207 г.) включи въ предeлитe на държавата си цяла Македония, безъ Солунъ и Халкида. Македония стоя катo часть отъ българското царство до срeдата на XIII векъ, сиречъ около 50 години.”

В няколкото десетки години, в които части от Македония са били завоювани и включени в българската държава, българското присъствие там се е свеждало до назначаването на българи за управители на областите и крепостите тук и до насилственото изгонване на местните епископи от Охридската архиепископия и замяната им с епископи от Загора, както охридският архиепископ Димитър Хоматиан нарича българската държава по времето на Асеневци.

Както и да я извъртате, истината си остава истина. Дори да приемем откровената лъжа, че тези реликви били български, мястото им е там, където са били поставени от създателите им – в църквите и манастирите на Македония., а не в хранилищата на НИМ. Дори, както казах, да приемем, че са български, това по никакъв начин не омаловажава светотатственото деяние, извършено от българската армия, под ръководството на български учени, което не може да бъде наречено по друг начин освен обир. А кражбата по законите на всички държави по света, включително и българската, е престъпление.


цитирай
13. leonleonovpom2 - Не бъркаш ли!
14.11.2015 19:19
kalabak написа:
Аз не познавам крадец, който добровoлно да е върнал заграбеното. По молба на Богдан Филов през Първата световна война българската армия извършва най-голамото светотатство на Балканите - отмъква от македонските църкви и манастири всичко, което може да се отмъкне, включително короната на охридските архиепископи и плащеницата, подарена от император Андроник II (1282 - 1328) на охридския архиепископ Хоматиан. (1215 - 1236).



Да оставим,настрана ,че по същество бъркаш и то много, ами виж годините!
Възможно ли е Андроник Втори, ползвам твои данни -- от 1282 до 1328 да подари плащеница на архиепископ Хоматиан-1215- 1236 година!?
Как е станало това чудо!

Друг е въпросът ,че Македония е географско и административно понятие тогава, но ни най-малко етносно Населена е с българи, дори Солун до преди век с около 20 Български гимназии е бил вторият по големина Български град

Ако не ти е ясно за Калоян, ще ти изясня
Целта на Калоян е да присъедини към царството си/ или кралството си / всички земи ,населени с Българи
Така присъединява Белград и Браничево от Унгарското царство, за което има протест от унгарския крал към папата Но папата му скръцва със зъби, да си трае! Той е присъединил това, което смята ,че е Българско, повече няма да го закача
По същия начин е присъединил и Македония
Македония е имало моменти, когато е включвала и Одринска Тракия
Солун , ако не ти е известно, се е ползвал със статут на свободен град, не е бил част от ИРИ Затова Калоян го е оставил последен
И ако още нещо не ти е ясно, то е ,че така наречените македонисти, а и антимакедонисти донякъде , в съюз със също така наречените антитракедонисти служат безрезервно на.....гърците!
На никой друг!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bls
Категория: Политика
Прочетен: 1415822
Постинги: 63
Коментари: 729
Гласове: 285
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031